Wednesday, January 5, 2011

malasnya nak balik maktab =.=

oh! sampai sudah aku ke maktab yang TERCHENTA.

*google search*


sem baru, tahun baru. azam baru? hmm entahlah. kadang-kadang aku rasa aku ni tak ada self motivate langsung. whatever it is, when it comes to maktab, segala macam benda positif yang aku tanam dalam kepala masa cuti, hancus lebur macam tu je. sia-sia aku yakinkan diri sendiri dengan benda-benda positif dalam kepala otak. hasilnya? negatif balik. benci betul lah macam ni.

huh how i wish i can finish this quickly. i dun feel like im belong here la. 3tahun, cepatlah berlalu. habiskan study, pergi posting InsyaAllah. nak posting kat Labuan la, ok x? macam melarikan diri pulak nak mintak posting jauh-jauh. haha. xpe, kawen pun lambat lagi, mintak posting jauh xde hal la. haha

semua orang sibuk tulis azam tahun barukan? so aku pun nak jugaklah tulis. *gedik

nak belajar rajin-rajin.
nih propa je nih. muka aku ni ada gaya rajin belajar ke? tapi sebab pointer aku naik sem lepas, semangat nak belajar tu cam berkobar sikitla kannnnn..heheheh

nak kawal budget seketat-ketatnya.
sebab aku ni seorang ayuakira yang sangat teruja dengan high heels,baju-bajan, shawl-shawlan dan juga mekap-mekapan. *haram sungguh bahasa cikgu bahasa melayu nih. sila jangan contohi* so duit memang banyak habis dekat benda-benda tu. hailaa. lagha sungguh!

nak kurangkan aktiviti berfacebook.
haa yang ni pon propa jugak. macamla aku boleh menahan kebosanan duduk kat sini. last-last mesti aku carik jugak lappy and bukak facebook. lepastu duk ngusha wall orang,tengok gambar la, entah apa-apa je. haih aku memang suka stalk fb orang bila aku bosan. haha. so aku kena la carik hobi baru bagi mengurangkan gejala berfacebook nih.

talk less and less and less.
selama ni dalam kelas memang aku tak adalah cakap banyak pun, tapi aku masih mahu mengurangkan aktiviti aku tu. lantaklah orang lain nak cerita apapun, *tapi karang aku pulak macam kera sumbang tak tau apa-apa*, nak duduk diam-diam buat kerja sendiri takpun main game tetris kat enfon. aku tersangatla addicted pada game tetris enfon aku nih. sampai orang cakap dengan aku pun aku boleh buat tak dengar je. khusyuk punya pasal. kan bagus kalau masa aku tengah study aku khusyuk macam tu jugak. =.=

menukar kebiasaan memakai selendang kepada tudung bawal biasa semula.
hmm...requested by someone. aku suka pakai shawl. sukaaaaaaaa sangat sangat sangat sangat!! yela tau, xberapa proper sgt pakai shawl ni, entahlah. kena doa banyak-banyak ni supaya aku kembali menjadi yang asal, yang dulu, yang masa dekat sekolah. =.=

aku rasa azam-azam aku tu semuanya propa belaka. tapi kalau azam tu tercapai, mesti mak aku sayang aku lebih. *oke tu tak ada kena mengena* tapi mungkin jugak mak aku suka tengok aku pakai tudung biasa, sebab dia selalu membebel setiap kali aku beli shawl. hehe

monolog : sy rindu seremban. saya rindu orang seremban. cuti, tolonglah cepat sampai. =.=
    

5 comments:

SYAFIQAHSALEH said...

hey hey moga azam kau t'capai ye :)

SYAFIQAHSALEH said...

hey hey moga azam kau t'capai ye :)

Mr. Z said...

peh! woi! baru balik sehari. ish ish~ x) ehh, lawa ape tdung bawal. ari tuh mase pakai mase g masjid negare, lawa. comel comel. :) (jgn kembang ehhh.. tlong) hahahahahah

Unknown said...

hehe insyaAllah..tp ak rase azam ni sume propaganda tah pape..haha

Unknown said...

jie : hehe nak balik laaa..dok umah bes! hahahaa nak kembang nihhhhhhhhhhhhhh!!!