Sunday, July 25, 2010

Bina Insan Guru : Khidmat Masyarakat



Hye people! 
=)

Today is Saturday, tomorrow is Sunday which means i have classes to attend. Haih. I wish the government can give us an extra hols. Barulah best! Haha.

Ada apa dengan hari Sabtu? Oh hari ni pg2 lagi aku dah bangun, seawal jam 6, aku dah terpacak depan pintu bilik air. Oh aku tipu je, pukul 6 alarm baru je bunyik dan aku sedang bermimpi aku menuju ke bilik air. Haha. Tepat jam 7 entah berape pagi, aku dan kengkawan pon mencangak la dekat tempat bas.

Naek bas. Dah lama gila kot tak naek bas. Sem lepas? Masa BIG jugak. That was a long time ago lah. Ok den, macam biasalah, bila dah naik bas, mata pun sayupsayup je mintak tido. Jadi aku dengan selambanya tidur sepanjang perjalanan.

8.45 pagi. Eh dah sampai! Maka setelah sesi bergambar sanasini, kami pon memulakan tugas masing-masing.
Aku bertugas di dalam surau. Oke, surau itu xde la besau mane..macam saiz surausurau yang lain jugak. Tapi ya Allah, penatnye memvakum karpet tu. Lepas vakum, aku sapu pulak manual, pakai penyapu lidi. Saket pinggang toksah cakapla. Rasa cam nak patah pinggang pun ade jugak. Haha. Almaklomlah, mokcik ni dah lame x menyapu kt umah, sumenye cik vakum yg buat. Senang sikit. Ngeh3.

*penatpenat mengemas amek la pix dlu*



*bajet macam budak kampung yg baik la tu haha*


Enuf of that. Oh aku suka bila tiba masa makan! Nasi putih + ikan singgang + ayam goreng + ikan masin + gulai labu + salad + ulam pegaga + timun and not to forget, pembuka selera, SAMBAL BELACAN! =)

H.E.A.V.E.N

Kalo part makanmakan, memang sampai bila pon tak boleh tolak. Jangan tolak rezeki beb. Tuhan tak suke. Ngeh3. Lepas makan, ada sesi motivasi pulak. Haih, memang tak kering gusi dengar Baha bagi ceramah. Seronok!


Itu ini itu ini, petang pon menjelma dan menjemput kami pulang ke maktab. Oh sedih! Makcikmakcik pakcikpakcik adikadik semuanya baik belaka. Rasa sayang nak balik pulak. Huhu. Seronok bergotongroyong tambahan pula dihidangkan dengan masakan kampung yang memang umph! Gwa sayang lu oL lbey la der! =p

Kampung Mak Kemas in memory. Nanti ada masa kami datang lagi!


No comments: