Friday, June 18, 2010

carutanmerepek



SAYA AKAN GEMBIRA TENGOK AWAK BAHAGIA

Selalu tak dengar ayat ni? Aku rasa dah x boleh nak kira dengan jari berapa banyak kali aku dengar ayat ni. And yes! Aku pun pernah menuturkan ayat yang sama. Bila kita akan menuturkan ayat ni? Kita banyak cakap ayat tu sebenarnya. Dekat family, kawan-kawan tapi yang paling obvious skali dekat ex kita lah kan? Hehe.

Tapi sedar tak sebenarnya apa yang kita cakap tu kadang-kadang tak seiring dengan rasa hati kita? Kadang-kadang kita cakap macam tu sebab nak senangkan hati sendiri je. Tak pon sebab nak senangkan hati ex kita tu. Taknak kasi dia rasa bersalah sangat. Siyesly, masa aku cakap macamtu, memang aku tak ikhlas langsung! Sangat perit oke melihat orang yang kita sayang, yang kita cinta separuh mati sedang berbahagia dengan orang lain. Oops! Bukanlah maknanya aku tak suka dia happy, tapi perasaan dalam hati tu memanglah ada sedikit kecewa. Sebab dulu kita yang berimpian untuk hidup bahagia macam tu DISAMPING DIA. Bukannya dia disamping ORANG LAIN. Ouh sungguh perit oke. Kadang-kadang terasa tak boleh nak terima pon ada jugak.

Dalam perspektif aku lah kan, tak ada orang yang betul-betul ikhlas bila cakap macam tu dekat ex mereka. Kenapa? Sebabnya selagi ada perasaan iri hati, jeles n so on, memang kita tak maksudkannya. aku tak main belasah cakap je ea. Aku dah buat kajian keatas kawan-kawan aku. Hee~ Dan kebanyakkannya memang seperti apa yang aku carutkan kat sini.


Contoh paling mudah! Bukak sahaja wall pesbuk inchek/cik ex, nampak lah pulak dia berasmara dana, bergumbira dan bergelak ketawa bersama-sama cik/inchek lover yang baru. Yosh! Jantung kau kompem berdegup 200km/j. Ahahaha. Kalau yang perempuan, maun moleleh air mato dibuek ea.

Nasihat kepada diri sendiri.
1) Get rid of them. They worth notink from u!
2) Let them happy. So do u. 
3) Live ur life as always. Open up ur heart for others.
4) Dun bother their pesbuk wall, maspace, friendster n so on.
5) They doesnt care! So u oso dun hv to care.
6) They didnt remember u. Dun even remember them!
7) Dah takdo jodoh jep. Apo buleh buek..
8) Throw away all of the gifts u got from them. Keep it away from ur eye sight.
9) In da mean time, stop listening to melodramatic music as if it can brought u to the memories.
10) Allah is Great! Minta pertolongan dengan Dia. InsyaAllah.

picture source : google image

No comments: